#BARRIOCANTINA

wpid-2015-05-23-11.34.43-2.jpg.jpeg wpid-2015-05-23-11.38.07-1.jpg.jpeg

 

 

 

 

 

 

Yes, dit (verlengd) weekend houdt foodtruckfestival Barrio Cantina weer halt in Antwerpen.  Vorig jaar ging ik er ook al een kijkje (hapje) nemen en ik was meteen verkocht: de sfeer, de aankleding, maar vooral het eten! Je kan er street food proeven uit alle hoeken van de wereld.

Ik bezocht de food trucks vrijdag en zag (proefde) dat het goed was. Samen met de boyfriend, die speciaal voor de gelegenheid naar Antwerpen was afgezakt, deed ik mij te goed aan verschillende gerechten onder ons gezamenlijk motto: hoe meer, hoe liever!

plus

Het festival had duidelijk lessen getrokken uit de vorige editie. Deze keer moest je met eet/drankbonnen betalen in plaats van cash. Over heel het terrein stonden verschillende bonnenstanden, zodat je nergens lang moest aanschuiven. Ook bij de foodtrucks zelf werden wachttijden tot een minimum beperkt.

Ook over de locatie was goed nagedacht. Vorig jaar vond de markt plaats onder ‘het afdak bij het Steen’. Dit jaar vond de markt plaats tussen de bomen bij het Steen, met uitzicht op de Schelde. Het gevoel van ruimte werd dus vergroot en de aankleding (met o.a. palmbomen) kwam helemaal tot zijn recht.

Over heel het terrein stonden ook genoeg tafels, banken, krukken en hangtafels, allemaal in thema: street, kleurrijk, ruw en hout. Als je klungelig staand probeert te eten en je gerecht op de grond belandt, heb je het echt wel zelf gezocht ;-).

MIN

Bij een foodtruckfestival horen blijkbaar ook festivalprijzen. Jammer. Ik kocht 20 bonnen en gaf dus 20 euro uit. Daarvoor at ik een piepklein voorgerechtje, een normal sized hamburger, een halve portie Indische curry (grootte: frietbakje) en een stevige brownie. Op voorhand had ik zoveel gedronken dat ik aan drinken mijn geld niet moest ‘verspillen’. Frisdrank kostte €2 (of 2,5?), corona €3,5 en cocktails € 7 tot 8.

 

WAT WE ATEN

wpid-2015-05-23-11.32.20-1.jpg.jpeg wpid-2015-05-23-11.25.35-1.jpg.jpeg

 

 

 

 

 

 

 

We begonnen met een kleine portie, piepklein bleek achteraf, glazed pork bij foodtruck Kilimanjaro. We werden bediend door bekende gezichten: de winnaars van mijn pop-uprestaurant van vorig jaar, Hanne en Jaro (Sticks & Stones). Het was lekker maar eigenlijk gewoon te duur: €6 voor een hele kleine portie.

Daarna belandden we bij de BBQ Bazen en aten we een hamburger, die voor onze ogen belegd werd met een hele hoop lekkere ingrediënten: sla, een salsa met tomaat, ui en kappertjes, een hamburger uiteraard, pulled pork en een pepersausje. De hamburger kost €6, niet te gek want die prijs betaal je ook bij Paul’s Boutique (Nationalestraat) voor een speciale, verse hamburger.

We begonnen met een verkenning van het terrein zodat we op voorhand goed wisten wat we wilden proeven. Ook een Indische curry van CurryUp stond op de verlanglijst. Die hamburger was vullend dus we besloten een grote portie Tika Bombay Chicken (€8) te delen. Goede keuze!

Ik had nog 4 bonnen over. Ik twijfelde tussen een pannenkoek, worteltaart, appelcake en brownie. Chocoholic-style was de keuze toch snel gemaakt: ik ging voor een stevig stuk brownie van Thees en gaf mijn laatste bon aan de boyfriend. Hij sloot af met een mojito royal van €8, auwtch.

 wpid-2015-05-23-11.19.54-1.jpg.jpeg wpid-2015-05-23-11.28.23-2.jpg.jpeg

waar en wanneer?

Je kan Barrio Cantina nog tot maandag 25 mei bezoeken op het Steenplein in Antwerpen. De markt is open van 12 tot 22 uur. WC’s zijn ook dichtbij (links van het festivalterrein) en kosten €0,5. Als je geluk hebt, kun je een plasje doen op de deuntjes van DJ René Opsedee.

wpid-2015-05-23-11.22.03-1.jpg.jpeg

 

#BARRIOCANTINA

Geef een reactie

